ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟ - Φωτογραφίες

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

Διεύθυνση - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Διεύθυνση: ΕΓΝΑΤΙΑ 117 Τ.Κ. - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Τ.Κ.: 54635
Περιοχή - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Περιοχή: Θεσσαλονίκη Κατηγορία - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Κατηγορία: ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
Τηλέφωνο - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Τηλέφωνο: 2310245746 Fax - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Fax: 2310245277
Κινητό - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Κινητό: - E-mail - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ E-mail: annabakalakou@gmail.com
Υπεύθυνος - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Υπεύθυνος: ΑΝΝΑ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ Τηλέφωνο υπεύθυνου - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Τηλέφωνο υπεύθυνου: -
Ιστοσελίδα - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Ιστοσελίδα:
- η παράδοση - η πείρα - η άρτια στελέχωση - η οργάνωση και λειτουργία κάνουν το ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ να ξεχωρίζει από τα άλλα Φροντιστήρια της Θεσσαλονίκης στον τομέα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. Από τις αίθουσες του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ πέρασαν μαθητές που σήμερα διαπρέπουν στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης ως στελέχη της μέσης και ανώτατης εκπαίδευσης, ως Νομικοί και Δικαστικοί, και είναι αυτοί που καταξιώνουν την προσφορά του. Τέλος οι Διευθυντές του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ, πιστεύουν ότι το Φροντιστήριο απ...
Επισκέπτες: 120529

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

- η παράδοση - η πείρα - η άρτια στελέχωση - η οργάνωση και λειτουργία κάνουν το ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ να ξεχωρίζει από τα άλλα Φροντιστήρια της Θεσσαλονίκης στον τομέα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. Από τις αίθουσες του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ πέρασαν μαθητές που σήμερα διαπρέπουν στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης ως στελέχη της μέσης και ανώτατης εκπαίδευσης, ως Νομικοί και Δικαστικοί, και είναι αυτοί που καταξιώνουν την προσφορά του. Τέλος οι Διευθυντές του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ, πιστεύουν ότι το Φροντιστήριο αποτελεί - παράλληλα με το λύκειο- παιδαγωγική μονάδα που λειτουργεί με περισσότερη ελευθερία και πιο μεθοδική διαδικασία αποβλέποντας όχι μόνο στις συμπληρωματικές γνώσεις που είναι δυνατόν να προσφερθούν στο σχολείο αλλά και να ξυπνήσει την κριτική ικανότητα των μαθητών, ώστε να μπορούν να αξιοποιούν τα δεδομένα και να χειρίζονται με τον καλύτερα τρόπο το γνωστικό υλικό στο οποίο καλούνται κάθε φορά να εξετασθούν.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

Επιτυχόντες 2014

ΓΙΟΦΤΣΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

19.540

Νομική Θεσσαλονίκης  6 η

17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

19.000

Νομική Θεσσαλονίκης

Κολλέγιο «Ανατόλια»

ΔΙΟΝΑ ΗΡΩ

18.961

Νομική Θεσσαλονίκης

1ο ΓΕΛ Νεάπολης Θεσ/νίκης

ΚΟΝΤΟΥ ΚΟΡΑΛΙΑ

18.671

Νομική Θεσσαλονίκης

Πειραματικό Λύκειο Νεάπολης

ΓΑΡΕΖΟΥ ΣΤΕΛΛΑ

18.538

Νομική Κομοτηνής

17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΟΜΖΙΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ

18.454

Ψυχολογίας Αθηνών

2ο ΓΕΛ Συκεών

ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

18.286

Ψυχολογίας Θεσσαλονίκης

2ο ΓΕΛ Νεάπολης Θεσ/νίκης

ΘΕΟΛΟΓΙΔΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ

18.254

Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

 

ΠΑΝΤΑΖΗ ΜΑΡΙΑ

18.100

Ιστορίας, Αρχαιολογίας Θεσσαλονίκης

28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ

21.488

Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

6ο ΓΕΛ Καλαμαριάς

ΚΑΡΚΑΛΕΤΖΗ ΠΕΝΥ

20.800

Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

Κολλέγιο «Ανατόλια»

ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

18.037

Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

23ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΑΛΚΗΣΤΙΣ

17.826

Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

1o ΓΕΛ Σταυρούπολης

ΚΑΤΡΑΚΑΖΑΣ  ΓΙΩΡΓΟΣ

17.800

Πολιτικών Επιστημών Θεσσαλονίκης

Εκπαιδευτήρια «Βασιλειάδη»

ΤΡΙΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

17.800

Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας Κέρκυρας

27ο ΓΕΛ(Τούμπας) Θεσσαλονίκης

ΜΟΝΤΕΜΑΡΚΟΥ  ΜΑΡΙΑ

17.793

Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης

«Ελληνικό» Κολλέγιο

ΜΠΙΤΖΙΛΕΚΗΣ  ΣΤΕΛΙΟΣ

17.734

Πολιτικών Επιστημών Θεσσαλονίκης

14ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

17.585

Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Θεσσαλονίκης

2ο ΓΕΛ Νεάπολης Θεσ/νίκης

ΔΡΟΣΙΝΑΚΗΣ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

17.525

Ιστορίας, Αρχαιολογίας Θεσσαλονίκης

27ο ΓΕΛ(Τούμπας) Θεσσαλονίκης

ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

17.505

Ιστορίας, Αρχαιολογίας Θεσσαλονίκης

Πειραματικό Λύκειο Νεάπολης

ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

17.420

Πολιτικών Επιστημών Θεσσαλονίκης

2ο ΓΕΛ Συκεών

ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗ ΑΝΝΑ

17.228

Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Θεσσαλονίκης

«Ελληνικό» Κολλέγιο

ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

16.983

Πολιτικών Επιστημών Θεσσαλονίκης

Εκπαιδευτήρια «Βασιλειάδη»

ΔΕΛΑΠΑΣΧΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

16.886

Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης

1ο Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ (Τούμπας)

 "Μανόλης Ανδρόνικος"

ΜΑΝΑΒΗ ΚΡΥΣΤΑΛΕΝΙΑ

16.606

Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Κομοτηνή

1ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΟΡΟΜΗΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

16.587

Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής  

Θεσσαλονίκης

Πειραματικό Λύκειο Νεάπολης

ΛΙΑΡΟΥ ΕΛΛΗ

16.386

Βαλκανικών - Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκης

2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΤΕΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

16.070

Θεάτρου Θεσσαλονίκης

15ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΟΥΤΙΝΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

16.000

Επιστημών Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Θεσσαλονίκης

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΧΑΤΖΗΑΓΟΡΑΚΗ ΕΦΗ

15.834

Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Κομοτηνή

Πρότυπο Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

ΒΟΥΓΙΟΥΤΖΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

15.600

Βαλκανικών - Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκης

Πρότυπο Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΟΦΙΑ

15.500

Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΥΡΜΑΝΙΔΟΥ ΗΛΙΑΝΑ

15.327

Θεολογίας Θεσσαλονίκης

23ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΠΑΡΘΕΝΟΠΟΥΛΟΥ  ΓΕΩΡΓΙΑ

15.146

Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Βόλος

2ο ΓΕΛ Συκεών

ΜΕΝΤΕΣΙΔΟΥ  ΔΕΣΠΟΙΝΑ

15.100

Ελληνικής Φιλολογίας Κομοτηνής

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΕΥΗ

15.000

Ελληνικής Φιλολογίας Κομοτηνής

14ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ  ΚΕΛΛΥ

15.900

Βαλκανικών - Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκης

27ο ΓΕΛ(Τούμπας) Θεσσαλονίκης

ΑΛΛΕΝ ΣΑΜΠΙΝΑ

14.500

Θεάτρου Θεσσαλονίκης

ΓΑΛΛΙΚΟ Κολέγιο

«ΔΕΛΑΣΑΛ»

ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

14.400

Οικονομικών Επιστημών Κομοτηνής

2ο ΓΕΛ  Μαγνησίας

ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

14.165

Ιστορίας, Αρχαιολογίας Ρέθυμνο

17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΣΟΛΩΜΟΥ ΣΤΕΛΛΑ

13.974

Νηπιαγωγών Ιωαννίνων

Πρότυπο Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

ΛΟΥΚΑΝΙΔΟΥ  ΜΕΛΙΝΑ

13.900

Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΑΚΗΣ

13.749

Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΝΥΣΤΑΖΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

13.341

Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Θεσσαλονίκης

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΥΠΑΡΙΣΣΑ ΑΙΜΙΛΙΑ

13.100

Ιστορίας & Εθνολογίας Κομοτηνή

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΝΝΑ

12.411

Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Θεσσαλονίκης

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ "ΚΑΛΑΜΑΡΙ"

ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ

12.100

Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Κέρκυρα

«ΑΡΣΑΚΕΙΟ»

ΠΑΥΛΑΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

12.077

Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Θεσσαλονίκης

2ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων

ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΘΕΩΔΩΡΑ

11.855

Κοινωνικής Ανθρωπολογίας & Ιστορίας Μυτιλήνη

14ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ ΣΤΕΛΛΑ

11.650

Δασολογίας & Διαχείρισης Περ/ντος & Φ.Πόρων  Ορεστιάδα

17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

ΑΝΤΩΝΟΓΛΟΥ ΓΙΟΛΑΝΤΑ

11.250

Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Θεσσαλονίκης

Λύκειο Πεύκων

ΣΑΚΑΡΑΚΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

ΑΝΕΥ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ

ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης

«Ελληνικό» Κολλέγιο

 

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

Μαθήτριά μας 6η στη Νομική θεσσαλονίκης

Η μαθήτριά μας Γιοφτσίδου Σοφία πέρασε 6η στη Νομική θεσσαλονίκης.

 

Μια πρόταση για το πώς πρέπει να οργανώνουμε τη μελέτη του μαθήματος της Ιστορίας ώστε να μπορούμε πιο εύκολα να απομνημονεύουμε. Δείτε το παράδειγμα

Μια πρόταση για το πώς πρέπει να οργανώνουμε τη μελέτη του μαθήματος της Ιστορίας ώστε να μπορούμε πιο εύκολα να

απομνημονεύουμε.

Η εμπειρία από τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων αποδεικνύει ότι για να επιτύχουμε στο μάθημα της Ιστορίας και να αποσπάσουμε ένα υψηλό βαθμό χρειάζεται η συστηματική μελέτη και κατανόηση των ιστορικών γνώσεων του βιβλίου και όχι μόνο η απλή αποστήθιση του κειμένου. Η μελέτη και κατανόηση της ύλης απαιτεί μία συγκεκριμένη μεθοδολογία και στρατηγική εκμάθησης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν και άλλοι τρόποι. Παραθέτουμε παρακάτω ένα παράδειγμα από την ύλη του σχολικού βιβλίου:

 

Παράδειγμα: «Τα πρώτα βήματα του εργατικού κινήματος», σ. 46 – 47.

Οργάνωση του μαθήματος με τη μορφή ερωτήσεων και κατασκευή σχεδιαγράμματος. Χρησιμοποιούμε πλαγιότιτλους προχωρώντας από τις γενικές στις ειδικές πληροφορίες.

 

- Αρχικά προσεκτική ανάγνωση του κειμένου και διάκριση νοηματικών ενοτήτων:

Ποιες είναι οι φάσεις εξέλιξης του ελληνικού εργατικού κινήματος από το 19ο αιώνα μέχρι το 1918(τέλος Α΄ Παγκοσμίου

Πολέμου);

 

1. 1η Θεματική Ενότητα: «Οι ιστορικές ιδιομορφίες ….. ταξικό περιεχόμενο» - Α΄ φάση εξέλιξης του ελληνικού εργατικού

κινήματος (τέλη 19ου αιώνα – 1913)

 

2. 2η Θεματική Ενότητα: «Η κατάσταση αυτή …. Ελλάδας» - Β΄ φάση εξέλιξης του ελληνικού εργατικού κινήματος (1913 –

1918)

 

- Στη συνέχεια προσπαθούμε να διακρίνουμε επιμέρους ενότητες και να δώσουμε πλαγιότιτλους. Μας βοηθάει η ερώτηση: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δύο φάσεων εξέλιξης του ελληνικού εργατικού κινήματος;

 

1. 1η ενότητα: Κύριο χαρακτηριστικό της πρώτης φάσης είναι η καθυστέρηση της ανάπτυξης του ελληνικού εργατικού κινήματος. Άρα ποιοι λόγοι οδηγούν σ’ αυτή την καθυστέρηση;

Διακρίνουμε δύο υποενότητες:

Α΄ υποενότητα: η ιδιόμορφη κατάσταση του ελληνικού εργατικού κινήματος το 19ο αιώνα [«Οι διαφορές…Βουλγαρία)».

Β΄ υποενότητα: Οι παράγοντες καθυστέρησης της ανάπτυξης του ελληνικού εργατικού κινήματος [«Η απουσία …. ταξικό περιεχόμενο»]

2. 2η ενότητα: Κύριο χαρακτηριστικό της δεύτερης φάσης είναι η ταχύτατη ωρίμανση του ελληνικού εργατικού κινήματος. Άρα ποιοι παράγοντες συνέβαλαν σ’ αυτή την ανάπτυξη και με ποια αποτελέσματα ;

Διακρίνουμε δύο υποενότητες:

Α΄ υποενότητα: Οι αιτίες ωρίμανσης του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού κινήματος [«Η κατάσταση …..ωρίμανση»]

Β΄ υποενότητα: Τα αποτελέσματα της ταχύτατης ωρίμανσης του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού κινήματος [«Προς το τέλος του πολέμου……. Ελλάδας»]

Στην συνέχεια προχωρούμε στην κατασκευή σχεδιαγράμματος εντάσσοντας στον κύριο σκελετό τις βασικές λεπτομέρειες:

 

Α΄ Φάση εξέλιξης του ελληνικού εργατικού κινήματος 19ος αιώνας -1913.

 

1. Η ιδιόμορφη κατάσταση του ελληνικού εργατικού κινήματος το 19ο αιώνα

- Πλαίσιο: οι ιστορικές ιδιομορφίες της ελληνικής ανάπτυξης - επηρεάζουν το εργατικό κίνημα όπως και το αγροτικό ζήτημα σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης - Ιδιομορφία - σοσιαλιστικές ομάδες και εργατικές ομαδοποιήσεις με μικρή κοινωνική και πολιτική επιρροή.

 

2. Οι παράγοντες καθυστέρησης της ανάπτυξης του ελληνικού εργατικού κινήματος. Η προσεκτική ανάγνωση των παραγόντων μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι διακρίνονται σε οικονομικούς, κοινωνικούς και Ιδεολογικούς.

- Οικονομικοί - απουσία σύγχρονων βιομηχανικών μονάδων

- Κοινωνικοί - χαρακτηριστικά εργατικού δυναμικού : ξένης προέλευσης στα μεγάλα δημόσια έργα (π.χ. Ιταλοί εργάτες στη διάνοιξη της διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου) ή βραχύχρονης– σύντομης απασχόλησης

Εξαίρεση : μεταλλεία Λαυρίου - εργατική εξέγερση το 1896.

- Ιδεολογικοί - κυριαρχία της Μεγάλης Ιδέας - εμπόδιο στη διάδοση ιδεολογιών με κοινωνικό και ταξικό περιεχόμενο.

 

Β΄ Φάση εξέλιξης του ελληνικού εργατικού κινήματος 1913 - 1918.

 

1. Οι αιτίες ωρίμανσης του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού κινήματος

Οι αιτίες από την κατανόηση του κειμένου σχετίζονται με τα αποτελέσματα των Βαλκανικών Πολέμων και του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε οικονομικό, κοινωνικό και ιδεολογικό – πολιτικό επίπεδο.

- α. Σημασία Βαλκανικών Πολέμων:

Ενσωμάτωση Θεσσαλονίκης - ισχυρό βιομηχανικό υπόβαθρο +κοσμοπολίτικος χαρακτήρας - σημείο αναφοράς για το εργατικό κίνημα -

π.χ. Φεντερασιόν - πολυεθνική εργατική οργάνωση

Ιδρυτές : πρωτοπόροι Εβραίοι σοσιαλιστές - γιατί : η εβραϊκή κοινότητα η πιο ανοιχτή σε νέες ιδέες (κοσμοπολίτικη)

Ρόλος Φεντερασιόν - δίαυλος διάδοσης της σοσιαλιστικής ιδεολογίας στην Παλαιά Ελλάδα

 

- β. Σημασία Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην

- κοινωνία: οι πιέσεις που δέχεται η ελληνική κοινωνία

- πολιτική: συμμετοχή της Ελλάδας στις διεθνείς υποθέσεις (πολέμους)

- ιδεολογία: αντίκτυπος της Ρωσικής Επανάστασης του 1917

Έτσι - ταχύτατη ωρίμανση του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού Κινήματος

 

2.Τα αποτελέσματα της ταχύτατης ωρίμανσης του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού κινήματος

Τα αποτελέσματα εντοπίζονται σε συνδικαλιστικό και πολιτικό επίπεδο.

 

α. Σε συνδικαλιστικό επίπεδο - αφορά το εργατικό κίνημα

- Ίδρυση Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.)

- Πότε: προς το τέλος του πολέμου (Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος)

- Χαρακτηριστικά: συμπεριέλαβε κλαδικά και τοπικά σωματεία

 

β. Σε πολιτικό επίπεδο - αφορά το σοσιαλιστικό κίνημα

- Ίδρυση Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος (Σ.Ε.Κ.Ε.)

- Πότε: προς το τέλος του πολέμου (Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος)

- Χαρακτηριστικά: γρήγορη ένταξη στην Τρίτη Κομμουνιστική

Διεθνή και μετονομασία του αργότερα σε Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Α.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ-Χ.ΦΕΚΑ

ΘΕΡΙΝΟ-ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ 2015-2016

Για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ       

2

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (Άγνωστο)                     

4

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (Γνωστό)            

2

ΙΣΤΟΡΙΑ 

3

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

3

Κατ' επιλογήν:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)  

2

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)     

2

 

Κάθε Σάββατο Τρίωρα διαγωνίσματα προσομοίωσης σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα

 

Για την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας & Πληροφορικής :

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ        

2

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  

6

Α.Ε.Π.Π (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)       

2

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ   

3

Κατ' επιλογήν:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)         

2

ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)

2